Arma 3 Update 2.0

News, novedades, actualizaciones, DLC... ArmA 3
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<A2>Asesino
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Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Asesino »

Siete años después del lanzamiento oficial de la versión 1.00 y decenas de actualizaciones después, estamos orgullosos de anunciar el lanzamiento 2.00 de Arma 3 (ver tráiler). La última actualización de nuestro juego de simulación militar, tipo sandbox, exclusivo para PC agrega un nuevo ejercicio de disparo gratuito, así como una nueva edición en color de un arma de fuego existente, una variante de camuflaje para equipo seleccionado, logros adicionales de Steam y la opción para que los jugadores compartan composiciones. hecho en el editor de escenarios de Arma 3 a través de Steam Workshop.



El nuevo simulacro de disparo (Course of Fire: Gray) invita a los jugadores a establecer un tiempo récord en un campo desafiante organizado por un operativos familiares de las campañas de la historia de Arma 3. Se otorga una medalla de oro a quienes puedan completar el ejercicio en menos de dos minutos (2:00). Los jugadores que procedan con el curso pueden encontrar varias sorpresas relacionadas con versiones anteriores de Arma 3, si saben dónde buscar y qué hacer.

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Los jugadores ahora pueden compartir composiciones personalizadas del juego directamente en Steam Workshop. Pueden hacerlo accediendo a la disponible y extensa biblioteca de armas, vehículos, equipos, personajes, estructuras y accesorios de Arma 3, organizando sus recursos mediante el editor. Cuando hayan terminado, todo lo que necesitan hacer es guardar sus activos seleccionados como una composición personalizada y hacer clic en el icono correspondiente para publicarlo en Steam Workshop. Las composiciones pueden incluir cualquier cosa, desde campamentos militares en toda regla hasta barricadas o puestos de control específicos, un festival de calabazas de Halloween, una simple mesa y sillas, o cualquier cosa intermedia. Al compartir sus composiciones únicas a través de Steam Workshop, los creadores de contenido de Arma 3 pueden ayudarse mutuamente a crear escenarios expansivos, detallados y atmosféricos de forma rápida y sencilla. Se puede encontrar más documentación en el Wiki de la comunidad de Bohemia Interactive.
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¡Pero espera hay mas! La actualización 2.00 también incluye una nueva variante árida del equipo de fuerzas especiales CTRG existente (uniforme de sigilo y casco de combate, disponible para los propietarios de la expansión Arma 3 Apex) y una variante negra para la pistola P07, ambos se utilizan en el nuevo modo de desafio de entrenamiento. Los jugadores también pueden desbloquear tres nuevos logros de Steam, relacionados con el update '2.00'. Y finalmente, todos los jugadores reciben un suministro virtual de por vida de "Arma" Eau de Combat, que ahora está disponible como un accesorio de botella de perfume de vidrio en el juego.
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El registro de cambios completo para la actualización 2.00 se puede encontrar en el sitio web de Arma 3. Aquellos que aún no hayan elegido el juego, o simplemente deseen completar su colección de DLC, pueden obtener el juego base Arma 3 y todo su contenido descargable (DLC) con hasta un 75% de descuento en Steam. Las personas que compren Arma 3 Ultimate Edition, Apex Edition, Contact Edition o DLC Essentials recibirán un descuento adicional por paquete. Esta oferta especial está disponible desde el miércoles 14 de octubre hasta el lunes 19 de octubre (comienza y finaliza a las 10:00 PDT / 19:00 CEST).
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Para obtener más información sobre Arma 3, visite www.arma3.com. Para realizar un seguimiento de las últimas noticias, asegúrese de seguir Arma 3 en Facebook, Twitter, YouTube y Steam.
Última edición por <A2>Asesino el 15 Oct 2020, 18:24, editado 1 vez en total.

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<A2>Japo32
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Japo32 »

bien está que actualizen.. pero me parece tan pobre lo que añaden....
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<A2>Urza
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Urza »

Me gusta lo de las composiciones, era un rollo la forma de hacerlo actual... descargatelo, copia aqui, mueve ahi...
“Soldiers have to eat soup together for a long time before they are ready to fight.”
- Napoleon


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Flac0
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por Flac0 »

Gracias por el resumen Asesino :OK:
"Sigo en la lucha, sigo en la guerra armada, sigo con capucha al pie de la barricada"

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<A2>Fustero
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Fustero »

Al principio pensé que menudo engaño, llamarlo 2.0 y que no traiga nada. Pero he dormido y me he imaginado lo de que de verdad significa.
¿Qué es una versión de un juego?
0.X - Alfa, Beta... con lo que se empieza.
1.0 - Gold... Lo que se quiere mostrar con tu juego completo.
X.0 - Fin de etapa. Normalmente lo que añades tras finalizar tu juego para ampliarlo y/o mejorarlo.

Por lo tanto lo que interpreto tras muchos años es que es un final de etapa, que el juego lo iniciaron, lo finalizaron y lo han mejorado. Seguirán sacando parches y DLC de terceros, pero para Bohemia la etapa se ha acabado, y siendo tan larga la etapa 1.0-2.0 es posible que nos pueda ir acercando a un futuro desarrollo nuevo. :OK:
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"Through Knowledge, Victory. Through Unity, Peace. Honor, Valor, Allegiance. Today, Tomorrow, Forever. Together We Rise. Together We Prevail. From Earth, For Earth. Forward Unto Dawn."

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<A2>Pescadorr
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Pescadorr »

Ya está el juego terminado, ya podéis editar misiones con tranquilidad 100%, o no?
<A2>Fustero escribió: 15 Oct 2020, 17:13 Al principio pensé que menudo engaño, llamarlo 2.0 y que no traiga nada.
Los cambios son muchos a nivel interno, más de lo que imaginas, llevan varias versiones metiendo muchos comandos nuevos y actualizando los que hay, por ejemplo, ya hay un comando para saber la hora real, sin que sea necesario una extensión como hasta ahora, o comandos nuevos orientados al trabajo con bases de datos y demás, para cualquier aclaración podéis preguntar al Preca que está trabajando 100% en eso, trabajo del que os llevaréis una grata sorpresa...

Cambios como la nueva opción de tercera persona solo en los vehículos, o por ejemplo que ahora el servidor se actualiza a 1000 FPS Max. en vez de a 50, (habrá que limitarlo para que no se coma el rendimiento del dedicado) o la nueva configuración de barro y suciedad para los vehículos, que hará que tenga que actualizarse el cupo o rhs, o nuevos comandos para que la IA funcione mejor en carreteras y puentes, y un largo etc....

Código: Seleccionar todo

CHANGELOG
Added: "CoF: Gray" Firing Drill
Added: Black P07
Added: Arid CTRG Stealth Uniforms*
Added: Arid CTRG Stealth Combat Helmet*
Added: CTRG-13 insignia
Added: Various (pop-up) target pictures
Added: "Eau de Combat" Aftershave (bottle / boxed)
Added: Old Man main menu tile hover video
Added: Base CfgDustEffects classes to config (CfgDustEffectsAir, CfgDustEffectsMan, CfgDustEffectsCar, CfgDustEffectsTank, CfgDustEffectsTankSmall) and implemented them on vanilla vehicles - FT-T131130
Added: "Vehicles only" difficulty setting to the 3rd person view option
Added: Support for the Dueling Target in Firing Drills (optional hit conditions for targets)
Added: Firing Drill ability to disable automatic recoloring of optional targets (per target type and per target instance)
Added: Nicer pling hit SFX for metal plate, rule, restart, and quit targets in Firing Drills
Added: Simple spam filter for bonus target VO feedback in Firing Drills
Added: Firing Drill event scripts per target instance (next to per target type)
Added: Firing Drill support for 3D helper objects as moving target waypoint and random position references (as alternative to markers, when designing in Eden Editor)
Added: Firing Drills bonus target support for: Orange / Pumpkin / Aftershave / Dueling Target
Added: Option for Firing Drill CP targets to get re-randomized on reset
Added: Gray color support for Firing Drills and target VFX
Added: SFX feedback for Firing Drill missed targets and no-shoot hits
Added: Ability to disable radio feedback per CP in Firing Drills
Added: Firing Drill CP onDeactivate and onClear script hooks
Added: Gray color support for Firing Drills and target VFX
Added: "OnGameOptionsExited" scripted Event Handler
* Restrictions apply for those who don't own Arma 3 Apex expansion.

Tweaked: Improved detection of compatible accessories in Virtual Arsenal when an alternative syntax is used
Tweaked: BIS_fnc_findSafePos in-game function description corrected - FT-T149812
Tweaked: Kipchak vest was made more compatible with full ghillie suits
Tweaked: View Geometries of various Livonia and Tanoa buildings - FT-T146447
Tweaked: Collision shapes of the Livonia Small Church - FT-T149484
Tweaked: Fire Geometry on the Garage Office structure - FT-T149647
Tweaked: SPAR rifle series iron sights - FT-T149711
Tweaked: Position of optics on SPAR-16 and SPAR-16S
Tweaked: The size of the Eden Editor module description box was tweaked to prevent potentially cut off words
Tweaked: HMG M2 gunner resistance against grenades - FT-T150710
Tweaked: HMG M2 land contact snap points
Tweaked: Appearance of wheels in the last resolution LOD of AMV-7 to make it more in line with the rest of the vehicles
Tweaked: Display names of guided bombs in planes' HUDs - FT-T131756
Tweaked: Frangible target destruction FX now consistently use ASL, so they work better above other surfaces than the terrain
Tweaked: Applied better scripted loading screen method to Firing Drills
Tweaked: Improved Training Mine behaviour in the multiplayer environment (and less visible glitching on triggering)
Tweaked: Special times now always count as better than the gold medal in Firing Drills and Time Trials (i.e. unlocking Achievements and marking the challenge as done)
Tweaked: Firing Drill radio feedback spam filter for missed targets
Tweaked: VLS launch sound range
Changed: Virtual Garage mod icons are no longer tied to CfgMods and the mod folder name - instead they are using the same methods as Virtual Arsenal
Fixed: Inverted faces on a ZSU-39 hatch handle
Fixed: Camo selections were missing for hatches on ZSU-39 and BTR-K Kamysh - FT-T139602
Fixed: Slat and camo net Virtual Garage hidden selections for MSE-3 Marid
Fixed: Gorgon driver animation so their legs are no longer sticking out from the hull
Fixed: Missing Virtual Garage vehicle statistics
Fixed: Virtual Garage dummy characters now respect locked turrets
Fixed: Various script errors - FT-T149790
Fixed: Freeze when function BIS_fnc_findOverwatch is called with incorrect parameters - FT-T149845 
Fixed: Script error in the patrol module - FT-T117706,
Fixed: Script error in Zeus when a vehicle is locked with LOCKEDPLAYER - FT-T151000
Fixed: Unlocalized hint in Eden Editor
Fixed: Commander turret indicator direction in interior views - FT-T151429
Fixed: Zeroed ironsights on MX, Katiba, TRG, Mk20, Zafir, M320, GM6, Mk18, Rahim, Protector, Sting, Vermin, Zafir and Mk200
Fixed: Virtual Arsenal / Garage would incorrectly show the previous DLC icon in the right tab
Fixed: If the Destroyer boat rack moved or turned, the 'recover' action could disappear - FT-T151178
Fixed: The (grenade) throwing sound while holding a pistol, launcher or no weapon at all, was not correctly triggered - FT-T151956
Fixed: Smoke not being visible while looking through Kiosk glass - FT-T151139
Fixed: Missing displayName for NoPop variants of Orange / Pumpkin
Fixed: Virtual Arsenal now properly removes magazines belonging to the previously selected weapon
Fixed: Firing Drill FF systems were also active on actual enemies
Fixed: Only updating the Firing Drill CP HUD box when a cleared CP is the active one
Fixed: Removed duplicate AT mines from Virtual Arsenal - FT-T152995
Fixed: Potential script error in the animal behavior FSM
Fixed: Adjusted stance while being armed animations had broken interpolations - FT-T152304
Fixed: Increased lifetime of GPR-T 40mm rounds so they can reach targets beyond 2.5 km - FT-T127965
Fixed: Missing editor preview for NATO post-EMP Ammo Bearer
Warlords

Added: Periodic removal of assets spawned or moved below terrain
Fixed: Enemies should no longer be spawned inside rocks
Fixed: Players should no longer be able to get APERS Mine Dispensers or vehicle armaments from pre-saved loadouts
Fixed: It is no longer possible to deploy static defenses through walls, rocks, etc.
Potential Spoilers (Old Man)

Fixed: After a first interaction with a market in "Old Man", the marker was not shown on the map
Fixed: Impossibility to download the Geolocator app from Keystone's laptop after finishing the quest to find CSAT evidence in "Old Man"
Fixed: Arthur in a certain "Old Man" hideout (and also few more civilians there) would talk to the player over the radio instead directly
Fixed: The Syndikat boss reply call for the delivered wallet could be missing in "Old Man"
Fixed: A discussion with Keystone at St. Maria island was interrupted by an incorrect line
Fixed: An explosive charge placed by Syndikat would not detonate every time
Fixed: Possible script error when the player gets into Koumac and the task received there was not created
Fixed: Some markers in "Old Man" would be created in the left bottom corner, instead of their intended location
Added: Publishing / subscribing Eden Editor custom compositions to / from Steam Workshop
Added: 64-bit Linux Dedicated Server
Added: New -limitFPS= start parameter to adjust server FPS limit between 5-1000 FPS (default and previous limit 50)
Added: New command getAssetDLCInfo
Added: ctrlTextSelection, ctrlSetTextSelection for Edit box cursor / selection manipulation - FT-T147688 / FT-T76514
Added: New command getRoadInfo - FT-T147630
Added: New waypointLoiterAltitude, setWaypointLoiterAltitude commands
Added: Command diag_allMissionEventHandlers
Added: Script commands allAddonsInfo and addonFiles
Added: Config setting to configure the Steam Query limit (limitation of the mod list in Launcher) - FT-T123655
Added: New DustEffects class syntax - FT-T131130
Added: getAllUnitTraits script command
Added: surfaceTexture script command
Added: getVehicleTIPars script command
Added: Optional parameter to roadsConnectedTo to perform an extended search and return pedestrian 'roads'
Added: connectToServer script command
Added: "Vehicles only" difficulty option to thirdPersonView. Current values:
0 - disabled
1 - enabled
2 - enabled only for vehicles
Added: New script command getLoadedModsInfo - FT-T151377
Added: New script command getAttackTarget
Added: New script command unitTurret
Added: New script command selectionNames to retrieve such names per LOD - FT-T123926
Added: New script command namedProperties - FT-T151256
Added: New script command is3DENPreview
Added: New script commands ctrlScrollValues, ctrlSetScrollValues for working with control scrollbars
Added: Ability to select RscListBox entries with the right mouse button (enabled via config entry) - FT-T151053
Added: diaryRecordNull script command and support for null records to ==, != and the isNull command - FT-T152448
Added: New namespace localNamespace, for safer MP scripting (comparison operators == and != are also extended to accept this namespace type) - FT-T66917
Added: systemTime / systemTimeUTC script commands
Added: Support for Boolean type to == and != - FT-T64965
Added: The supportInfo script command received a new "i:<command>" filter, which returns extended information about the passed command - FT-T83862
Added: isFinal script command to complement compileFinal
Added: New script command radioChannelInfo - FT-T150855
Added: elevatePeriscope script command
Added: periscopeElevation script command
Added: PeriscopeElevationChanged entity Event Handler
Added: lockInventory script command to lock/disable vehicle inventory access
Added: lockedInventory script command
Added: ctrlMousePosition script command
Added: Disassembled entity Event Handler
Added: New script commands getPlayerVoNVolume and setPlayerVoNVolume
Added: HandleChatMessage Mission Event Handler - FT-T150854
Tweaked: Steam Workshop scenario description made more readable in-game - FT-T147399
Tweaked: Magazines are now set to a default config capacity when -1 is passed as ammo count in various commands
Tweaked: It is now possible to create empty magazines with addMagazineAmmoCargo - FT-T143153
Tweaked: Eden Editor compositions are now placed in a new layer (this behavior can be switched off via the preferences)
Tweaked: Security improvements concerning Headless Clients
Tweaked: Forced whitelisting of 127.0.0.1 in headlessClients[]
Tweaked: Performance improvements on network processing in MP versus AI
Tweaked: getRoadInfo's return is extended with the road start and end positions and an isBridge Boolean toggle - FT-T151014
Tweaked: Most magazinesX commands received an optional parameter to return empty magazines - FT-T151895
Tweaked: Extended playSound / playSound3D / say3D script commands with a start offset parameter
Tweaked: playSound / say3D script commands now return a sound source object
Tweaked: All vector operation commands now accept 2D vectors as arguments - FT-T152659, FT-T152658, FT-T152657
Tweaked: isOnRoad / roadAt now have better detection on bridges or when a 2D position is supplied
Fixed: Eden Editor object names were nil on remote machines when the 'simple object' option is used
Fixed: It was possible to add a weapon to a container with incompatible magazines via addWeaponWithAttachmentsCargo
Fixed: Ability to move items in the player's inventory while aboard a vehicle - FT-T81676
Fixed: Misaligned flashlight cone
Fixed: Players could get kicked when a multiplayer scenario spawns custom models - FT-T147191
Fixed: taskParent-related crash
Fixed: tvSort and tvSortByValue error on absence of optional parameter: reversed
Fixed: Broken alternative syntax for menuAction
Fixed: airportSide / setAirportSide-related crash - FT-T149781
Fixed: List _trigger returned nil when called immediately after trigger creation
Fixed: Editor waypoint loiter altitude did not broadcast to clients - FT-T126772
Fixed: createSimpleObject could fail when used directly with a model config entry
Fixed: null objects were not removed from the attachedObjects result - FT-T147753
Fixed: Exported singleplayer scenarios did not show overviewPicture or author - FT-T147399
Fixed: Texture not found when using setObjectTextureGlobal from a Dedicated Server - FT-T80668
Fixed: Workshop scenario overviews sometimes used previously cached values
Fixed: False RPT spam about certain missing sounds
Fixed: delete3DENEntities did not create a history entry - FT-T121797
Fixed: allowDamage serialization for mines
Fixed: CTD on ctrlCreate - FT-T136596
Fixed: Glitched Speedboat physics when under water in high waves
Fixed: addMagazineGlobal duplicated items per the number of clients - FT-T149788
Fixed: addWeaponGlobal could add multiple weapons to the player - FT-T149788
Fixed: Incorrect control behavior on text underflow
Fixed: Memory Allocator issue causing "Too many virtual memory blocks requested" crashes (this may help some to load old / large "Old Man" saves, but a fresh restart is still recommended) - FT-T150427
Fixed: Dead crew would not delete when a vehicle was deleted with deleteVehicle - FT-T148420
Fixed: Server crash when trying to load a scenario with a dot in its filename - FT-T150767
Fixed: nearestTerrainObjects would not return roads
Fixed: Inability to store Code type variables in profileNamespace ("Global namespace not passed during" error in RPT)
Fixed: Squad / Arma 3 Units logo not showing up on Linux servers - FT-T136477, FT-T80864
Fixed: CTD when a helicopter's HUD / cockpit digital clock reached a full hour - FT-T148480
Fixed: "unknown animation source" RPT spam for Simple Objects
Fixed: Topography / exportnogrid cheats not working in Eden Editor - FT-T151119
Fixed getMousePosition script command not handling sampling resolution correctly - FT-T84241
Fixed: isOnRoad / roadAt can now detect pedestrian 'roads' - FT-T151014
Fixed: Killing friendly units could in certain cases increase the rating of the shooter - FT-T151495
Fixed: Pop-up error when getNumber is used with a config array or class - FT-T151967
Fixed: Invisible CT_TREE scrollbars would block item selection
Fixed: CT_XSLIDER was created with CT_SLIDER type
Fixed: Crash when trying to host a server if a non-existent include exists in an exported PBO - FT-T139189
Fixed: Forced crash on broken #include when trying to host a server - FT-139189
Fixed: #include in description.ext was failing on files outside of a scenario's PBO - FT-T77179
Fixed: disabledChannels[] defined in description.ext or server.cfg config failed when a user rejoined from the lobby - FT-T117205
Fixed: "Wrong Color Format" error when linkColor is empty - FT-T152776, FT-T139588
Fixed: Target indicators in the HUD of some jets were jittering
Fixed: Missiles would bounce and fail to explode if the scripted view distance exceeded the view distance set in video options - FT-T150535
Updated: Stand-alone Windows Dedicated Server (2.00)
Updated: Stand-alone Linux Dedicated Server (2.00)
The data in -mod=contact is not fully multiplayer compatible (it is meant for the singleplayer campaign experience); we recommend only hosting servers with it for special use cases
This data is signed by a new A3C key whose presence can be used to control what client data is allowed on the server
“Lo único que necesita el mal para triunfar es que los hombres buenos no hagan nada”
― Edmund Burke

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<A2>Japo32
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Japo32 »

joder.. pues si los cambios son muchos más, que mal se han sabido vender en el video.
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<A2>Jorge
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>Jorge »

**Como anotación;
Hoy me di cuenta que no lo tenia actualizado a la 2.0 y resulta que seguí los pasos de una optimización que se subió al foro hace meses en la que uno de los pasos era en las preferencias de arma 3, dentro de steam poner la versión beta y teniéndola activa no se descarga ni se instala la actualización, por si alguien lo hizo debe cambiarla a ninguna
Avanza con decisión y gafas de pasta, aunque te dirijas al mismísimo infierno 8-L

Frankie Grimes
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por Frankie Grimes »

<A2>Jorge escribió: 15 Oct 2020, 22:58 **Como anotación;
Hoy me di cuenta que no lo tenia actualizado a la 2.0 y resulta que seguí los pasos de una optimización que se subió al foro hace meses en la que uno de los pasos era en las preferencias de arma 3, dentro de steam poner la versión beta y teniéndola activa no se descarga ni se instala la actualización, por si alguien lo hizo debe cambiarla a ninguna
Gracias a tu comentario he logrado resolver los problemas que estaba teniendo... me pasó justo lo mismo, y he de decir que no se si tenía la versión beta activada por error mío o es que por defecto te viene así.

Saludos!!

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<A2>mrpictolin
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Re: Arma 3 Update 2.0

Mensaje por <A2>mrpictolin »

Soy yo o se nota una mejora del rendimiento ??
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"Inteligencia militar es una contradicción en sus términos" - Groucho Marx

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